Més informació [ Detall d'activitat

 
9000010867   Jornada Pedagògica per al professorat PFI
2023-2024   Jornada / Jornades. Programes de formació i inserció
  
   7/9/2023 - 7/9/2023 (5 hores) de 9:00h a 14:00h
   U Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya-INEFC
   Av. de l'Estadi, 12-22. Anella Olímpica (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Programes de Qualificació i Iniciació Professional
  
  
  
Accessos   Veure Plànol
Tipus activitat   JPF Jornada Pedagògica per al professorat PFI
  
Inscripció   15/06/2023 - 07/09/2023
  
Descripció i   Metodologia:   Jornada pedagògica específica per a professionals que imparteixen formació en els Programes de Formació i Inserció (PFI).
  
Objectius   - Oferir eines i pautes bàsiques per treballar l'autoestima i la comunicació efectiva en el context educatiu PFI.
- Donar a conèixer noves metodologies i tendències en educació aplicables als PFI.
- Proporcionar noves eines i recursos al professorat dels programes.
- Reflexionar sobre el plantejament dels PFI en el nostre entorn i la manera més adient per donar resposta a l'alumnat perquè puguin aconseguir els objectius proposats als programes.
  
Continguts   Programa

9.00h Recepció dels assistents
9.30h Benvinguda institucional i presentació de la jornada
- Esteve Juanola Feliu, subdirector general de Programes i Projectes
- Olga Romero Mir, cap del Servei de Programes de Qualificació i Iniciació Professional

10.15h Conferència inaugural: Autoestima i finestres trencades. Recursos per prevenir el bullying. Cristina Gutiérrez Lestón, CEO de La Granja Ability Training Center.

L’Autoestima és la base del èxit i del benestar, però quan està baixa fa que ens sentim amenaçats fàcilment, generant comportaments disruptius a l’aula. És vital entendre l’autoestima quan eduquem, i tenir recursos pràctics per comunicar-nos amb els joves.

11.15-12.00h Pausa – Esmorzar

12.00h Tallers simultanis
(cada participant ha de triar un taller)

Taller 1: KitCo: Potenciant l'autoconeixement i la gestió emocional a través de jocs i dinàmiques inspiradores i estimulants. Elsa Giménez i Carol Romay - places exhaurides -

Dinàmiques i jocs vivencials per treballar l'autoconeixement i la gestió emocional, fomentant l'autoestima i disposant d'informació per prendre decisions que ens portin a major motivació i benestar. Explorarem de manera individual i grupal els nostres talents i valors, i aprendrem mitjançant les emocions per afrontar els reptes constructivament i amb assertivitat, tot millorant la nostra comunicació i les relacions interpersonals.

Taller 2: Imaginaris discriminatoris. Sos Racisme

El taller proposa una aproximació entre la correlació de les relacions discriminatòries que es generen avui en dia i el context polític i històric en què es fonamenten.
S'abordaran els conceptes d'estereotip i prejudici, per desconstruir la idea de que són la única causa del problema de la discriminació o racisme. Es treballa entorn a la raça, el racisme i la racialització. Es presentaran alguns casos treballats des del Servei d'Atenció i Denúncia de Sos Racisme.

Taller 3: Entrenament de les competències clau a través de la música. Music Training Lab.

Taller per ser persones més col·laboradores, dinàmiques, creatives, resolutives, cooperatives i talentoses a través de l’aprenentatge experiencial perquè els participants se n'adonin de les emocions, els pensaments, el sentiment d'equip, del sistema i la interdependència entre els seus membres.
No cal tenir coneixements musical però si venir amb la ment ben oberta per passar-ho genial.

Taller 4: Noves masculinitats, Jordi Baroja. Centre Jove d’Atenció a les Sexualitats (CJAS)

El taller plantejarà els elements claus que configuren la masculinitat hegemònica a l’adolescència i com aquesta es vincula -i s’alimenta- de manera estreta amb una determinada visió i determinats imaginaris de sexualitat. Aquesta part permetrà identificar i explicar realitats que ens podem trobar a l’aula o en d’altres espais d’interacció amb nois adolescents. A partir d’aquesta comprensió es plantejaran propostes pel seu abordatge.

Taller 5: Alacalle, l’art de veure recursos i no residus. Alacalle.art - places exhaurides -

En aquest taller aprendràs a donar la volta a les coses buscant noves utilitats, allargant el seu cicle de vida i aprofitant així els recursos del nostre entorn. En aquesta transformació dels objectes també modifiquem el món on vivim i la manera com ens hi relacionem. Petits canvis individuals poden produir grans canvis col·lectius.

13.30h Cloenda
Mercè Chacón Delgado, directora general de Formació Professional

13.45h Tancament lúdic, Music Training Lab.

Connectarem mitjançant el joc amb l'emoció d'un speech que pujará l'energia dels assistents des del moviment i la música co-creada per tots els participants de la jornada que farà que l'auditori esdevingui una festa.

  
Avaluació   Assistència a la jornada i realització enquesta de valoració.
  
Requisits de  certificació   Assistència a la jornada i realització enquesta de valoració.
  
Persones  destinatàries   Professionals que imparteixen formació en els Programes de Formació i Inserció (PFI) en les seves diverses modalitats: Pla de Transició al Treball (PTT), Formació i Aprenentatge Professional (FIAP), Pla d’Iniciació Professional (PIP) que es fan en instituts i en centres i establiments autoritzats.
  
E-mail   pfi@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent